Kapitel 6

Kapitel 6 Renesmee

Den fjärde graviditets månaden började det verkligen kännas på allvar. Jag njöt verkligen av att vara gravid. Jacob tog med mig till reservatet flera gånger för att äta middag med sin familj, och alla beundrade mig och min baby-mage. Den växte ganska fort, och mina gamla kläder satt nu för tight för att jag skulle kunna använda dom. Alice följde med mig ut och shoppade några gånger, så jag var nu fullt förberedd för de kommande fem månaderna.

Gårdagen hade vi spenderat i stugan och bara tagit det lugnt. Vi hade bara skrattat och försökt se oss själva som föräldrar. Jag kunde inte göra annat än fundera hur mitt liv skulle se ut om 5 år. Men ju mer jag tänkte på det övertygade det mig mer och mer om att vi skulle klara det. Mamma kom in och satte sig emellan mig och Jacob. Hon gav oss båda en kyss på kinden. "Renesmee. Du får den här nu av mig, den representerar båda sidorna av din familj" Sedan sträckte hon fram handen, och i det låg ett vackert armband. En berlock med en varg på, och sedan ett vitt hjärta brevid. "Jacob gav mig en sån här vargberlock, och jag ger nu en likadan till dig Renesmee." Jacob kramade mamma en lång stund. Jag visste att den vänskapen de delade med varandra var inte lik någon annan. "Mamma, tack så mycket. Det betyder väldigt mycket för mig" Sedan berättade hon om saker hon och Jacob hade varit med om, och det passerade midnatt, och vi pratade fortfarande.

Veckorna for fort fram, och jag hann inte riktigt med mig själv. Magen växte fort, och vi dokumenterade varje vecka med ett foto på mig. När jag gick in i vecka 30 så hade Rosalie bestämt sig för att vi skulle ha en tjejkväll, Mamma, Jag, Alice, Rosalie och Esme. De andra hade bestämt sig för att åka ut och jaga under tiden. Vi alla hade kommit överens om att se "En ung Jane Austeen" och vi satte i den i dvd:n. Kvällen paserade ganska snabbt, och efter att filmen tagit slut bröt Alice tystnaden. "Okej, ska jag berätta en sak jag sett?" alla lyssnade nyfiket men jag kände ändå av en viss oro i deras blickar. "Jag har sett.. ett kommande bröllop och en mycket vacker ring" hon tystnade och såg rakt in i mina ögon. "Ring?" Frågade jag fundersamt och la mig ner på soffan. "Ja, en speciell ring också Nessie, och ett speciellt bröllop" sa hon, och lutade sig bakåt i fotöljen. "Alice, borde du verkligen berätta det här?" sa mamma oroligt. "Om jag känner Renesmee rätt så är det bäst att hon är förberedd. Hon är ganska lik sin mor" sa Alice och avslutade meningen med sitt klingande skratt. "Hon vill såklart veta, eller hur Nessie?"

Trodde hon ja

"Jag måste erkänna att jag försökte stänga öronen" Sa jag retsamt. "Om Jacob tänker fria så tänker jag absolut säga ja" sa jag och log mot mamma. Sedan for alla upp ur soffan "Planera bröllop!" Sa Alice. "Hmm, låt mig tänka lite först innan du låter fantasin flöda fritt? Han kan ju faktiskt ändra sig.." sa jag och la en kudde över huvudet för att slippa höra deras prat. Alice var såklart redan i full gång. Hon hade från första stund hon sett visionen börjat välja färger och temat för den stora dagen. "Nessie, jag tror Jacob väntar på dig där nedanför" sa Rosalie, och när jag kollade ut genom fönstret såg jag honom stå där nedanför bron. Jag sa hejdå till alla och skyndade mig mot dörren. Innan jag gick ut så kastade jag en blick på mitt sällskap för kvällen. Esme log, likaså mamma. Men Alice och Rosalie satt nu i hörnet och var i full gång med en diskussion. Undra egentligen vad de pratade om? Inte så svårt att gissa.


Kommentarer
Postat av: Louise

ÅH!! :)

haha, jättebra skrivet. Som alla andra kapitel, jag älskar den :O sjuuukt!!!

2009-08-03 @ 13:41:09
URL: http://hhannalouise.blogg.se/
Postat av: deNise

Kan inte vänta på nästa kapitel! Älskar denna fan-fiction!

2009-08-04 @ 01:17:50
URL: http://deniseosaras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0